A sad...
žanr kojem definitivno ne treba treća dimenzija su avanutere. Već 15-20 godina se nose s predivno nacrtanim 2D pozadinama i tako funkcioniraju besprijekorno. Jedan MI3 ima ljepšu i oku ugodniju grafiku od Obliviona, iako je stariji 9 godina i zahtjeva do 20 puta slabije računalo za igru. Možda miješam žanrove, ali činjenica stoji.
S druge strane, napredak u grafici je kod nekih igara i žanrova i više nego dobrodošao. 3D u strategijama znači prednost ukoliko si na višem terenu. Relic je prvim Homeworldom pokazao kako bi trebala izgledati Z os u strategijama. Avioni imaju ljepše i detaljnije kabine...
Sjećaš se kakvu je svježinu u space simove donijela ljepša grafika? Odjednom su se pojavila polja asteroida, nebule, više planeta i krstarica.
Naravno da je 3D, ali kvalitetan 3D dobrodošao, ako se pravilno koristi.
Pri ovakvim temama, moraš se zapitati koji su žanrovi imali problema s prelaskom u 3D i dugo ga odbijali. Tu bi se na popisu našli RPG, strategija, tycoon i avantura.
I dok su prva tri žanra uspješno evolvirala u 3D, ponavljam, avanture se još uvijek bolje drže u drugoj dimenziji. Više detalja, lakša kontrola, stilska i umjetnička superiornost.
Naravno da čak ni danas 3D po količini detalja ne može nadmašiti 2D, i to vidiš prvenstveno u rpg interijerima. Oni više nisu tako raskošni. Palače su postale četri zida s nekoliko ukrasa i prestoljem, knjižnice su postale nabacane police s knjigama. Nerado priznajem, ali stoji činjenica da treća dimenzija iz rpga izvlači magiju. To leži u krivoj uporabi 3Da. Koliko god g3 i tes4 bili lijepi, grafiku baziraju na detaljnosti tekstura i efektima, a ne na broju detalja. Broj predmeta za interakciju je u oblivionu dvostruko pao s obzirom na morrowind.
Pričao sam neki dan s jednim forumašem kako će igre postati previše unaprijed definirane. Kako se kupuju gotovi engini, i igre moraju sadržavati jedno te iste shader efekte, bloomove, hdrove, pitajbogaštane, postat će međusobno preslične, i jedino po čemu će mo ih razlikovati je user interface. Makne li se i to (šta je dobro zapravo), razliku između novog CODa, BIAe i MOHa nećeš ni primjetiti, osim u glavnom izborniku. Više se ne poteže za orginalnim rješenjima prikaza, jer su proizvođači hardverski neograničeni.
p.s. potraži temu Ružne igre
p.s.s. dobrodošao na forum