Igrao prije par godina kada nije pretjerano valjala i bila je besplatna... pitam se jel išta bolje sad.
Čačkajući okolo po Stimu sam naletio na ovo potencijalno remekdjelo u nastajanju. Mislim da u službenom opisu piše da se u igri radi o sastavljanju svemirskih brodova i raketa i letenja istima kako bi pomogli simpatičnim zelenim čovječuljcima sa planeta Kerbina osvojiti svemir. I sad, dok je to u suštini točno, ova igra se ne može opisati u tako kratkoj rečenici, mislim da bi nekako najjednostavnije bilo reći da se radi o nečemu poput Minecrafta u svemiru što se tiče sandbox pristupa i kreativnosti koju igra traži.
Neću baš nabrajati sve fičre koje igra ima zbog toga što je još uvijek negdje u alpha ili beta fazi razvoja i stalno dobiva novi sadržaj, a ja zasad samo igram demo verziju koja je u biti 0.13 ili nešto, tako da nema tu silu dodatnih čudesa koje imaju trenutni buildovi, pa ne znam ni točno što je već unuta. Al ono, kad kažu "slažeš svoju raketu", doista misle da slažeš svoju raketu, i to ne u smislu da imaš nekakve predloške na koje dođe par desetaka različitih kombinacija od čega su neke promjene kozmetičke, nego doista možeš bilo gdje nalijepiti bilo što. Jedino što je kod raketa zadano unaprijed je to što kapsula sa astronautima mora biti na vrhu drugih segmenata jer se na njezin mali vrh može učvrstiti samo padobran za slijetanje, ali kao da bi uopće imalo smisla raditi to na drukčiji način.
"Da imam još jedan tank goriva uspio bih uspostaviti orbitu. Šta ako stavim još 2 boostera tu sa strane?" Uglavnom, tako ide gradnja rakete. Pokušavate natrpati dovoljno pogonskih elemenata da u orbitu navučete grdosiju sa još dva motora i dva seta spremnika koja je dovoljno jaka da vas potegne do Mjeseca, a to je dvosjekli mač jer je onda raketa preteška i trebat će joj duže da postigne potrebnu visinu. Igra je brat bratu ful teška i iza naizgled neozbiljnog karaktera krije neočekivano detaljnu svemirsku simulaciju. Gravitacija, otpor zraka, svašta nešto, a na kraju krajeva, i dijelovi rakete pod opterećenjem pucaju ili se savijaju.
Nije da traži da rješavate setove diferencijalnih jednadžbi kako biste skužili kako treba poslati raketu, ali traži dobru "opću kulturu" i poznavanje nekih osnovnih mehanizama u astronautici. Ukratko, prva raketa će vam se prevrnuti na par tisuća metara jer je još uvijek preteška a nagnuli ste je previše, drugom ćete uspjeti napustiti atmosferu, ali u trenutku kad joj nestane goriva bit će i dalje prenisko i kretati se presporo, pa će pasti na drugi kraj planeta. Kad i uspijete složiti nešto s čime ćete ući u sigurnu orbitu, čudit ćete se zašto vam orbita uvijek ispadne jajasto, a onda ćete otkriti kako se fina okrugla orbita postigne ubrzavanjem u trenutku kad dosegnete apoapsis, i tako dalje...
Zadnje što sam napravio u igri je da sam složio beštiju koja je mogla potegnuti do Mjeseca (koji se u biti zove Mun) i po prvi puta pokušao samo doći do Muna i vratiti se natrag. Letjelica je bila spremna za slijetanje i to, ali nisam se ni usudio pokušavati dok ne znam koliko mi goriva treba samo za tamo i nazad. Put tamo je bio uspješan, napravio sam par krugova oko mjeseca i po povratku fulao burn i slingshotao se u ultradaleku orbitu oko Kerbina ("Zemlje"). Tek kad odigrate ovo čudo možete imati potpuni respekt prema ljudima koji su isplanirali pravu misiju na Mjesec i agorafobiji nemoćnog plutanja vakuumom pazeći da pogodite nebesko tijelo koje cijelo vrijeme ide lagano svojim putem.
Inače, mislim da trenutni buildovi već imaju docking, satelite, rovere i slične kerefeke što otvara užasno puno mogućnosti i mjesta kreativnosti. I dalje je sve jedan veliki besmisleni sandbox, mada se zna da će postojat i neki career mod, tako da će biti jako zanimljivo vidjeti što će sve ubaciti u igru. Demo je besplatan na njihovim stranicama, ima za sve platforme.
Igrao prije par godina kada nije pretjerano valjala i bila je besplatna... pitam se jel išta bolje sad.
Najbrži pištolj Policije Okusa. Može da pogodi sve od bilo gdje. Također piše i poeziju.
Valja, valja.
Igra već ima dosta veliku količinu sadržaja i uz to poveći modding community. Nakon više od godinu dana igranja mi nije ni trunku dosadila. Money well spent.
Trebalo mi je puno trial and error zajebancije, ali konačno sam sagradio i lansirao ovo čudo.
Ovo bi trebao biti brod za orbit-to-orbit putovanja između planeta koji će sa sobom nositi sonde, landere i tko zna što sve ne. Ima 4 nuklearne rakete i 5 ionskih potisnika što mu daje delta-v od oko 10km/s što znači da bi bez refuelanja trebao moći otputovati do većine svemirskih tijela u sustavu i vratiti se. Naravno, bilo bi nemoguće lansirati ga u orbitu ovakvog kakav je, tako da je onaj stražnji dio sa tankovima i motorima lansiran prvi, a ovo ostalo je došlo drugom raketom, pa je sastavljen u orbiti. Ovi produžeci sa desne i lijeve strane su docking portovi za druge letjelice ili za svemirsku postaju, a ispod ima još dva porta, jedan za neki lander/shuttle/escape pod, drugi za neki dio opreme koji sam možda zaboravio pa da ga mogu samo nadoštukati ako zatreba. Sad slijedi nekoliko putovanja tankerima da ga napunim do vrha, i da dovedem još par članova posade i neki rover pa krećem za Mars.
Dayum, nice.
Ja nažalost još uvijek nisam skužio to dockanje, al trenutno mi je cilj napraviti funkcionalnu Mun bazu sa velikim roverom. Will post pics
Meni uspjevaju i oni I-beamsi da eksplodiraju.
Izvorno postao W3DR4N
Too much rockets
Kod dockanja je najteže napraviti rendezvous u orbiti. Kad polijećeš, brod s kojim se želiš susresti ti mora tek dolaziti iznad svemirskog centra nešto više od 45° ranije (zavisi o tome koliko brzo možeš lansirati u orbitu). Možeš malo i zakasniti jer ja mislim da je isplativije da ga loviš nego da čekaš da te on ulovi. Kad dođeš u orbitu, postaviš ga za target i onda ti se pokažu oni descending/ascending nodeovi na kojima ti piše inklinacija u odnosu na orbitu targeta, pa najprije moraš to dovesti na nekih 0.1° ili po mogućnosti nulu, tako da klikneš Add maneuver odmah poslije nodeova prema dolje ili gore, i onda s ljubičastim markerima namjestiš nagib, ako na tom mjestu padaš u odnosu na njega, onda gore, u suprotnom dolje. Nakon toga, ako si iza njega, namjestiš apoapsidu da bude na točnoj visini njegove orbite na tom mjestu, a periapsida neka bude malo niža od njegove, ne previše, možda nekih 10, 20 km. Tako ćeš biti malo brži, tako da će ti encounteri u svakom obilasku biti malo bliži, i onda kada vidiš da su najbliži što mogu biti sa ovom orbitom, na otprilike suprotnom kraju orbite od encountera klikneš na onaj Add maneuver i sa zelenim markerima tražiš ubrzanje/usporenje koje će ti najviše smanjiti razmak u encounteru. Ako je na nekih 10 km ili više, ne valja, na toj udaljenosti orbite su previše različite tako da će trebati silni manevri da održiš brzinu prema njemu. Ako je na nekih 7km, možda može proći, ali nije baš učinkovito, a ako uspiješ pogoditi 5km ili manje, to je dobro i poslije više nemaš problema. Ako si pr0, možeš ga natjerati i na 1km ili čak manje.
Baš kad sam dockao ova dva dijela broda sam uspio napraviti encounter od 0.0 km
Nije na kraju ispao baš čisti collision course jer ga je okretanje i talasanje uokolo malo skrenulo s te putanje, ali uspio sam doći na nekih 300 m.
I onda čekaš da se približiš na tu obećanu udaljenost i namjestiš brod za usklađivanje brzine. Kad dođeš dovoljno blizu oni zeleni markeri na navballu ti počnu predstavljati kretanje i brzinu u odnosu na target, tako da se lijepo okreneš na onaj zeleni s križićem i kad dođeš najbliže što možeš napraviš burn dok ti se brzina u odnosu na target ne smanji na 0, onda se možeš lijepo ravno okrenuti prema targetu i lagano naprijed. Samo ne prebrzo, jer ako dođeš do njega s nekih 5m/s nećeš se moći zaustaviti.
Nemaš pojma koliko si mi vjerojatno pomogao sad
Budem se zabavio sa time navecer/sutra.
Upravo napravio iz zajebancije najretardiraniju raketu koju sam mogao smisliti da bi na kraju s njom iz prve izbacio satelit u orbitu oko sunca.
Divim se sebi.
Izvorno postao W3DR4N
S obzirom da mi je nekih pedeset puta prije toga zavrsilo u eksploziji svih elemenata pri kontaktu sa necime sto nije raketa (i nekoliko puta u kontaktu sa samime sobom), ovo tu je bio pokusaj vise raketa= bolje koji je iz nekog suludog razloga imao najmanje problema pri launchu (na stranu da mi se jedno deset put preokrenuo u srednjoj atmosferi planeta) da bi postigao orbitu na kraju.
Izvorno postao W3DR4N
Igrao demo i delicija je, danas kupujem cijelu igru
Kerbal Docking Station has been deployed.
http://i.imgur.com/hYnLflb.jpg
Pet ih je, samo što se ne vide dobro zbog kuta slikanja. Imam u planu dignuti još nekoliko ovakvih komada i širiti stanicu sve dok mi ne ubije fps.
Eto, Atlantis je uspješno postavljen u visoku orbitu oko Dune (Marsa), ovaj put ima otvorene kolektore jer korigiram orbitu isključivo sa ionskim thrusterima koji gutaju puno struje. Sljedeće je spustiti kapsulu s roverom na površinu (to je ovo ispod pramca), što je težak zadatak jer je roverov skycrane malo krivo konstruiran i osmišljen.
Inače, interplanetarne transfere nemojte ni pokušavati ako vam transfer na Mun ili Minmus nije već toliko jednostavan da ga možete zatvorenih očiju izvest. Dakle, ovo je bar duplo zahtjevnije i rizičnije zato jer morate izaći iz Kerbinovog gravity wella i raditi s orbitom oko sunca koju prvo treba namjestiti tako da napravite rendezvous sa željenim planetom kao kod dockanja, onda kada uđete u njegov gravity well, retroburnat dok se ne uspostavi stabilna orbita. Baš ono, borba sa silama prirode na najvišoj razini, burnovi su ogromni, 2 km/s je možda taman za doći do Dune, a za povratak već malo teže. Ne znam ni da li ću imati goriva za nuklearne motore za povratak.
zato ja uvijek kada idem na tako malo dalja putovanja nosim sa sobom kethane miner, ali mi se cini da ti ne koristis modove
Intel i5 2500k
NVidia GeForce GTX770
HDD WD Black 1TB
HDD Seagate 320GB
RAM, 4GB KINGMAX
To ozbiljno?Izvorno postao cham3leon
Izvorno postao W3DR4N
Pa da, smisao je dovest ljudsku posadu tamo, obavit misiju, vratit ih doma žive i zdrave. Bit će da vježbam za career mod, isto tako sam se užasno puno zajebavao oko koncepta jeftinog surface-to-orbit tankera koji je gotovo u potpunosti reuseable i troši malo goriva u odnosu na payload.
Inače nisam cijeli brod radio zato da dofuram glupi rover do tamo, ovo mi je više bilo shakedown krstarenje da vidim da li brod valja i da li može potegnut i do nekih daljih planeta, a kad sam već tamo, što ne bih bar dropao rover kad nikad prije nisam. Buduće misije bi trebale nositi neki dropship ili nešto slično pa da spustim i astronaute na površinu.
Modove ne koristim jer mi se oni koji dodaju dijelove čine malo nebalansirano i superiorno u odnosu na stock dijelove, pa mi dođe nešto kao varanje, a oni koji pokušavaju dodati nove feature ko taj kethane mod, asteroidi, itd. me isto ne privlače, neki su nedovršeni i loše napravljeni, a ionako su to stvari koje će devovi dodat u igru u nadolazećim verzijama.
ma ja ne koristim nesta pretjerano puno modova... mechjeb, kethane, ferram aerospace research i jos par nekih sitnih
ne koristim nikakve modane motore
trenutno osmisljavam nekakvu raketu koja bi se u potpunosti spustila na Dunu bez da ista ostane u orbiti
Intel i5 2500k
NVidia GeForce GTX770
HDD WD Black 1TB
HDD Seagate 320GB
RAM, 4GB KINGMAX
U biti instalirao sam samo jedan mod, Kerbal Flight Engineer, čisto zato jer me zanimalo koliko mi letjelica ima delta-v, masu i druge stvari koje dobro dođu za procjenu, ali iz nekog razloga mi svako malo smrzava igru, bar kad burnam, valjda kad nanovo izračunava parametre ili nešto. Mechjeb mi izgleda super, ali ne da mi se s tim zajebavat, više volim ovako sam planirat i pilotirat.
Jeben novi patch ne steka mi vise na pocetku launcha 5-10sec nego odma mogu lansirat <3
Toliko o zivotu