PDA

Pogledaj cijelu verziju : Misterije Saturna.

Forengner
14-12-2010, 18:49
Saturnovi prstenovi su ostaci davno nestalog meseca koji je izgubio svoj ledeni spoljasnji sloj pre nego sto se zabio u ogromnu planetu,ili bar tako predlaze ova nova teorija.Ledene gromade su ostale u blizini planete formirajuci dugacke prstenove,mozemo reci da su to maleni sateliti,tvrdi naucnik Robin Kanup.

“Once you hear it, it’s a pretty simple idea,” says Canup. “But no one was thinking of making a ring a lot more massive than the current ring, or losing a satellite like Titan. That was the conceptual break.”

“It’s a big deal,” agrees Luke Dones, also of the Southwest Research Institute, who has worked on the comet-makes-rings theory. “It never occurred to me that the rings could be so much more massive than they are now.”

The theory will be put to the test in 2017, when NASA’s Cassini mission finishes its grand tour of Saturn by making the best measurements yet of the mass of the rings. Researchers can use those and other details to better tease out how the rings evolved over time.
Svakim danom sve vise otkrivamo i u mnoge projekte smelo krecemo.Jos jedan delic svemirske slagalice.

W1k1n6
15-12-2010, 10:16
Saturn je možda najzanimljivije tijelo u sunčevom sustavu za istraživanje, dijelom zbog svojeg prstena, ali i zbog 62 mjeseca koji kruže oko njega, neki su manji od kilometra u promjeru, a neki veći od nekih planeta (Titan). Trenutno je najzanimljiviji Rhea, na kojemu je Cassini otkrio tanku atmosferu s kisikom, pa ako igdje u sunčevom sustavu postoje velike šanse za pronalazak živih organizama to bi svakako bilo područje Saturna i njegovih satelita.